Etter enda en natt med mye støy fra havna er det kommet tips om en døgnåpen telefon til Havnevesenet. Følg linken
Forfatterarkiv: Redaksjonen
Brygge i det blå?
Vellet har vært meget aktive i saken om brygge anlegget i Ormsundet. Vi mener at det er unødvendig å ødelegge det unike fjellet mellom Ceresbrygga og havneavslutningen. Dette fjellet ble tidligere brukt av fiskerne på Bekkelaget til å trekke garn og andre aktiviteter. Vi har kommet med mange innspill noen er tatt til følge. Vårt viktigste innspill er at fjellet i størst mulig grad bevares og vi har kommet med forslag til hvordan dette kan gjøres. Les artikkelen i Nordstrandsblad og si din mening om saken.
Brygge for funksjonshemmede i Ormsund
Friluftsetaten har igangsatt bygging av rampe og brygge for funksjonshemmede i Ormsundet mellom havneavslutningen og Ceres brygga. Vellet eier Ceresbrygga og har ikke mottatt nabovarsel i forkant av byggestarten. Vi har hatt møte med friluftsetaten og forsøker å få til noen endringer slik at det unike fjellet blir bevart i størst mulig grad og at også Ceres brygga blir knyttet sammen med prosjektet.
Informasjon om bygging av rampe for funksjonshemmede i Ormsund blir et av temaene på nabokvelden onsdag den 15.09.10.
Sluttinnlegg og prosesskriv til rettsaken
Da er tema for nabokvelden til vellet klart:
1. Informasjon om den forestående rettsaken
Vedlagt følger siste prosesskriv og sluttinnlegget.
Saken er berammet til å gå over 4 dager i Oslo tingrett og starter 27.09.10.
Støy fra Ormsundterminalen!
Vellet følger saken om støy fra havneområdet.
Bydelsdirektøren er også aktiv i saken og la igår ut siste nytt om «støy fra Ormsundterminalen» på Bydel Nordstrand sine sider. Følg linken under og les siste nytt om saken.
