Hva skjer ved Ceresbrygga?

159360_Ormsund_Brygge-701Plan_A3_[1](2)159360_Ormsund_Brygge-704_RIGGPLAN_A3[1]

Er det noen som lurer på hva som skjer ved siden av Ceresbrygga?
Vellet eier Ceresbrygga. Friluftsetaten v/ Oslo Vei har startet byggearbeider for brygge og rampe for funksjonshemmede uten at vi har fått nabovarsel og dermed ikke fått uttalt oss i saken. Vellet hadde igår befaring og møte med landskapsarkitekt og prosjektleder hvor vi fremmet vellets syn på saken. Vi ønsker at fjellet mellom havneavslutningen og Ceres brygga skal bevares i størst mulig grad og at anlegget knyttes opp mot og gir tilgang også for funksjonshemmede til Ceres brygga.

Invitasjon fra Oslo Havn KF mandag 23.8

Invitasjon til nabomøte med informasjon om utviklingen av Sydhavna

Oslo havn KF inviterer til nabomøte med informasjon om utviklingen av Sydhavna.

26. august 2009 vedtok bystyret reguleringsplanen for Sydhavna som Oslos fremtidige, permanente godshavn.

Svært mye skal skje på strekningen fra Ormsund til Kongshavn (og videre inn mot bykjernen).

Enkelte utviklingsprosjekter har betydning for våre naboers opplevelse av havneaktiviteten. Dette gjelder spesielt utbyggingen av Sjursøya containerterminal og adkomst til Sydhavna.

I den forbindelse ønsker vi å invitere til nabomøte med fokus på den innvirkning utviklingen av Sydhavna har på være naboer.

Agenda:

  • Informasjon om utviklingen av Sydhavna
  • Fokus på Sjursøya containerterminal og adkomst til Sydhavna
  • Spørsmål og diskusjon

Mandag 23.8.2010,  klokken 19.30
Ormsundveien 9

Velkommen!

Med hilsen

Camilla Furuholmen                                                                 Carl Johan Hatteland

Distriktssjef                                                                                   Terminalrådgiver